غذای ماهی
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 31114
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 19
:: کل نظرات : 7

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 8
:: بازدید ماه : 16
:: بازدید سال : 104
:: بازدید کلی : 31114
نویسنده : عظیم نور بخش
سه شنبه 7 خرداد 1392

 گاماروس

از خانواده ی گاماریده با بیش از ۸۰۰گونه ی شناخته شده در جهان و ۵ گونه ی شناخته شده در ایران (بانام «میگو به اشتباه جا افتاده است» از مرغوبترین غذای زنده و بیومس در دسترس است. این غذا حاوی مقادیر بالای بتاکاروتن بوده که در مقایسه با کرم خونی و دافنی که در این زمینه رقیب به حساب می آیند ،دارای مقدار بالاتری از این ماده ی آنتی اکسیدان می باشد. گاماروس علاوه بر قابلیت نگه داری خواص غذایی خود به فرم بیومس و هم به صورت خشک غذای بسیار مناسبی برای ماهیان گوشت خوار به جای طعمه ی ماهی می باشد.

بوی گاماروس برای ماهیان زینتی تحریک کننده ی اشتها می باشد. این غذا به فرم بیومس برای ماهیانی چون اسکار ، سیحلاید ماهیان ، و در اشر صنعتی برای ماهی قزل آلا به طور فراوانی توصیه می شود. از لحاظ ارزش غذایی دارای ۴۸.۴ ٪ پروتئین ، ۵.۳۳٪ چربی ، ۴.۵ ٪ کاروتنوئید می باشد. برای تشخیص حضور کاتنوئید در موجودی مشاهده ی عینی می توان به وجود رنگ نارنجی تا قرمز در موجود اشاره کرد. غذای زئوکا با برخورداری از این موجود ارزش مند به علاوه ی آرتمیای بیومس شده جهت هر چه بهتر کردن ارزش غذائی مورد استفاده توسط ماهیان زینتی مورد استعمال می تواند باشد.

توضیحی جامع در مورد مزیت گاماروس بر دیگر تغذیه ها:

 

 

در صنعت پرورش ماهی تغذیه مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده است، زیرا 75- 50 درصد هزینه‌های این صنعت صرف تغذیه می‌شود، تغذیه مهم‌ترین عامل رشد و بقای آب‌زیان است، و نیز بسیاری از بیماری‌های آب‌زیان از سوء‌تغذیه ناشی می‌شود.

 

این مسأله به خصوص برای آب‌زیان گوشت‌خوار اهمیت بیش‌تری دارد، زیرا دست‌یابی به منابع پروتئینی جانوری به طوری که هزینه‌ تمام شده آن برای تولید‌کنندگان با صرفه اقتصادی همراه باشد امری مشکل، و اگر کیفیت منابع نیز در نظر گرفته شود تقریباً محال است. برای حل این معضل، دست‌اندکاران امر به سراغ منابع مختلفی رفته‌اند که برخی از آن‌ها محصولات جانبی کشتارگاه‌های دام‌های دیگر (خون، ضایعات گوشت و دیگر بازمانده‌های کشتار دام‌ها و پرندگان) و برخی نیز فرآورده‌هایی از گوشت جانوران غیرخوراکی برای انسان (پودر ماهی و پودر گوشت) هستند. اما در به‌کارگیری هر یک از این روش‌ها، مشکلاتی وجود دارد، و برای برخی از آن‌ها باید آن‌چنان هزینه سنگینی پرداخت که صرفه اقتصادی عملاً از میان می‌رود.

 

این مشکلات در نهایت موجب آن شده است که پرورش‌دهندگان جز غذاهای ارزان قیمت و بی‌کیفیت در بهترین حالت، و غذاهای تقلبی مدعی پروتیین بالا با قیمتی گران‌تر در بدترین حالت، گزینه دیگری نداشته باشند. از سوی دیگر بسیاری ازمواد ضروری و مفید در جیره‌های غذایی مصنوعی (دانسته یا ندانسته) جایی ندارد. از جمله مهم‌ترین این مواد رنگ‌دانه‌های کاروتنوییدی است، که در گیاهان عالی، میکرو‌الگ‌ها، و فیتوپلانکتون‌ها تولید می‌شود و گروه وسیعی از ترکیبات مهم بدن جانوران مانند آمینو‌اسیدهای ضروری، استرویید‌ها و ویتامین‌های A، D، E ، و K را می‌سازد. هم‌چنین این گروه از مواد نقش وسیعی در افزایش پاسخ ایمنی بدن، تولید مثل، رشد و بلوغ، و نیز اثر ضد اکسید‌کننده‌گی (antioxidant) دارد. این ماده در ترکیب با پروتیین‌ها مسؤول تولید بسیاری از رنگ‌های زرد تا قرمز، قهوه‌ای، سبز بنفش و آبی در جانوران است.

 

انسان سالیان سال، بدون آن که اطلاعی از رنگ‌دانه‌های کاروتنوییدی و ویژه‌گی‌های با ارزش آن داشته باشد، و بی‌ آن که ارتباط رنگی بودن بدن جانوران مورد تغذیه خود را با پی‌آمدهای با ارزش رنگی بودن بداند، وجود رنگ در بافت‌های بدن آن‌ها را ارزش تلقی می‌کرده و در مقایسه با آن‌ها که فاقد آن بودند بهای بیش‌تری به آن می‌داده است. به عنوان مثال، در مورد ماهی قزل‌آلا، رنگ عضلات ماهی‌هایی که در محیط طبیعی و با غذای طبیعی تغذیه شده باشند به دلیل به دست‌آوردن کاروتنویید‌ها و تجمع آن در ماهیچه‌ها نارنجی است، و این ویژه‌گی عامل مهمی در بازاریابی و فروش مناسب آن به حساب می‌آید. این مسأله در مورد مواد معدنی ضروری بدن نیز صادق است.

 

بسیاری از این مواد اگر چه به مقادیر بسیار اندک مورد نیاز بدن است، اما وجود همان مقدار جزیی موجب تضمین سلامتی، رشد و تولید مثل طبیعی و مناسب جانور خواهد شد. یکی از روش‌های متداول در جهان برای جبران این مشکل استفاده از موجودات زنده است که ارزش غذایی بالایی دارند و تمامی مواد مورد نیاز ماهی از پروتیین‌ها و امینواسیدهای ضروری گرفته تا مواد معدنی و ویتامین‌های مفید را در خود دارند و قیمت تمام شده آن نیز مناسب است. یکی از این موجودات گاماروس (CRUSTACEA,Amphipoda) است که در آب‌های طبیعی زندگی می‌کند، و به طور وسیعی در نواحی مختلف جغرافیایی ایران پراکنده است.  

 

 

09119417812

 

سیرتی




:: بازدید از این مطلب : 733
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ بازار گاماروس خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند